/widgets.js";var sz=d.getElementsByTagName(s)[0];sz.parentNode.insertBefore(z,sz)}(document,"script","zb-embed-code"));

Ilkei-Hajós Krisztina vagyok testnevelés műveltség területes tanító és 7 éve tanítok általános iskolában.

3 éve tartok személyi és csoportos edzéseket gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt. Ez idő alatt azt tapasztaltam, hogy a mostani fiatalok többségénél egyre hanyagabb a testtartás (napi több óra ülés miatt), kevesebb mozgást iktatnak be az életükbe. Ebből adódóan mozgáskultúrájuk és testtudatuk is szegényesebb.

Iskolai környezetben egy közel 30 fős osztályban nincs lehetőség, hogy minden gyermek tartását megfelelően javítsák….

Ilkei-Hajós Krisztina

Testnevelő, TRX edző, HIIT-TRAINING KFT.

Tapasztalatom szerint a szülők szeretnék, hogy gyermekük sportoljon valamit… de ha belefér az időbe, akkor még valamit és még valamit… Aztán azt veszik észre, hogy a gyerek rohan egyik szakkörről a másikra, de közben házit is írnia kell, de még uzsonnázzon is a nagy rohanásban… és a gyerek pár hét alatt teljesen kifárad. Ilyenkor jönnek a sérülések, betegségek, hiányzás a suliból…

A szülők természetesen csak a legjobbat szeretnék csemetéiknek, hiszen a sport egészséges és mindenki szerint jót tesz a tanulmányi eredményeknek is, de így sajnos pont az ellenkező hatást érik el. A gyerek kimerül, fáradt lesz, legyengül az immunrendszere, lemarad a tanulásban… és hol van az egészség?

A sokféle sportmozgás sokféleképpen hat a szervezetre, de általában specifikusan. Ez azt jelenti, hogy egy foci edzésen döntően a sprintkészség fejlődik és a szem-végtag koordináció, egy karate edzésen döntően az erőállóképesség és a törzsizmok. De sajnos a különböző tömegsportoknál, ahova 20-30 gyerek jár nincs arra alkalom, idő, szaktudás, hogy a tartáshibákat kijavítsák. A fejlődő szervezet számára ugyanis nem csak a sok mozgás szükséges, hanem a csontosodási folyamat befejeződése előtti megfelelő testtartás kialakítása. A specifikus mozgások specifikusan terhelik az izmokat, ízületeket, kötőszövetet és a gerincet is –  és a teljes tartás meg tud változni, hiszen a sportági követelményekhez adaptálódik… Ezt hívják korai fejlesztésnek. Ez nem csak a testben okozhat túl hamar adaptációt, hanem a mentalitásukban is. 

Ezt a legjobban (K. Payne 1996): Games children play c. könyvében fogalmazza meg: „Fennáll a veszély, hogy a felnőttesített gyerekek »tenyésztése« közben elfelejtjük, mi illik a fejlődés különböző szakaszaihoz. A felnőttek mai nemzedéke megfosztja ezeket a gyerekeket a gyermekkoruktól, de legalábbis semmiféle tekintettel nincs rá. Hatalmas felelősség nehezedik ránk, mivel minden bizonnyal a miénk a legutolsó nemzedék, amelyik valamelyest emlékszik még, milyen érzés volt szabadon, egyszerűen, önfeledten és kreatívan játszani.”

Közel 8 évet dolgoztam közoktatásban és azt tapasztaltam, hogy évről évre több a funkcionális gerincferdüléssel, egyéb gerincproblémával küszködő gyermek. A funkcionális gerincferdülés izomegyensúlytalanság miatt jön létre, amit csak személyre szabott feladatokkal lehet korrigálni. Ezt pedig vagy személyi edzés vagy kiscsoportos edzés keretében lehet javítani – a tömegsport pedig nem ad lehetőséget arra, hogy az egyéni problémákat korrigáljuk. Egyszerűen nincs rá idő. A szükséges mozgásmintákat azonban könnyen, játékosan is elsajátíthatják a gyerekek. Nekik nagy szükségük van a különböző erősítő és nyújtó hatású gyakorlatok kombinációira.

Meg kell szerettetnünk a mozgást csemetéinkkel, hiszen ez talán a legfontosabb feladat. A tesiórára sokan kérnek felmentést, mert a keretek közé szorított oktatásban nehéz szerethető programot átadni. Ha azonban kis csoportban, jó hangulatban, egyéni tempóban tudnak haladni, játékos erősítéssel és csapatmunkával – meg fogják kedvelni a sportolást. Kívánni fogják ezt az érzést és a gyermekkorban kialakult szokások egész életünkre hatással lehetnek!

Mielőtt félreértés lenne – nem azt állítom, hogy egy sportot választani és kitartani mellette, rossz dolog. Azonban nagyon fontos lenne, hogy a gyerek ne CSAK specifikusan egy mozgásra legyen trenírozva, hanem sokoldalúan, játékosan fejlesszük – így mindenképpen jó lenne, ha mindenféle mozgásmintából kapna egy kicsit és ezekben is megerősdhetne.

A HIIT Edzés sportklub eddig felhalmozott tudása, eszközei és a saját gyakorlati tapasztalataim lehetővé tették, hogy egy sokoldalú és átfogó gyereksport programot hozzunk létre, kifejezetten az általános iskolás korosztály részére.

A Sporting Kids edzéseket ajánlanám azoknak, akik szeretnék gyermekük a jövőbeli egészségét megalapozni, mindezt játékos formában. Ezen a kiscsoportos foglalkozáson egyszerre fejlesztjük a kondicionális és a koordinációs képességeket. Az edzéseken egyéni korrekciókat, korosztálynak megfelelő eszközöket (rugalmas ellenállás, fitball, plyobox, majomlétra, TRX kötelek…) használunk. Egy foglalkozáson belül sokoldalú fejlesztés! Játsszunk együtt az egészségért!

Írasd be gyermeked a SPORTING KIDS edzésünkre!

Próbáljátok ki ezt az edzésformát! Általános iskolások számára ajánljuk, főképp az 1-6 osztályosok számára.